Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
PetGarden s. r. o.
(ďalej len „VOP“)
Nasledujúce VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom: PetGarden s. r. o., sídlo: 86, 027 42 Podbiel, IČO: 48 082 198, DIČ: 2120040901, zapísaným v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd. Sro, vl.č. 63448/L (ďalej len „obchodník“) a kupujúcim. Predmetom tejto zmluvy je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
- Identifikačné a kontaktné údaje spoločnosti
1.1 Obchodník:
Obchodné meno: PetGarden s. r. o.
Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným
Sídlo: 86, 027 42 Podbiel
IČO: 48 082 198
DIČ: 2120040901
IČ DPH: SK 2120040901
Zapísaná v: obchodnom registri Okresného súdu 2120040901, oddiel: Sro,
vložka č.: 63448/L
Zastúpená: Dušan Franko, konateľ
(ďalej ako „obchodník“)
Zodpovedný vedúci:
Kontakt:
1.2 Kontaktné údaje:
Telefónne číslo: +421 950 456 469
E-mail: objednavky@kurin.sk
1.3 Adresa, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu, podať sťažnosť alebo iný podnet:
PetGarden s. r. o.
Podbiel 86
027 42 Podbiel
1.4 Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
2. Úvodné ustanovenia
2.1. Tieto VOP v platnom znení sú v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, v ktorej budú dohodnuté podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP. Novo dohodnuté VOP nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.).
2.2. Na účely týchto VOP sa doplnkovou zmluvou rozumie zmluva, pri ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytovaná služba, ktorá súvisí s predmetom danej kúpnej zmluvy, pokiaľ je dodávaný tovar alebo poskytovaná služba obchodníkom alebo treťou stranou na základe ich dohody.
2.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorá je prevádzkovaná obchodníkom obsahuje aj daň z pridanej hodnoty v stanovenej výške podľa platného právneho predpisu Slovenskej republiky. Nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky obchodné a iné akcie platia do vypredania zásob, ak pri danom tovare nie je uvedené inak.
2.4. Právom obchodníka je kedykoľvek upraviť predajnú cenu tovaru, ktorá je uvedená na internetovej stránke elektronického obchodu. Takáto zmena sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte neprišlo k dodaniu tovaru.
- Vymedzenie pojmov
3.1 Prevádzkovateľom internetového obchodu (e-shopu) je obchodná spoločnosť PetGarden, s. r. o. so sídlom: 86, 027 42 Podbiel, IČO: 48 082 198.
3.2. Kupujúcim (objednávateľom) sa rozumie spotrebiteľ - fyzická osoba nepodnikateľ, ktorá odoslala elektronickú objednávku, spracovanú prostredníctvom internetového obchodu www.kurin.sk. a ktorej kúpený tovar alebo poskytnuté služby neslúžia na výkon zamestnania, povolania alebo ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Podnikateľom je právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľ, a ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP alebo zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi. V prípade rozporu medzi týmito VOP a individuálnou zmluvou má prednosť text zmluvy.
Podnikateľom sa pre účely týchto VOP rozumie:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná v príslušnej evidencii podľa osobitného predpisu.
Kupujúci, ktorý uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), berie na vedomie, že na neho neplatia ustanovenia týchto VOP týkajúce sa spotrebiteľov, ale uplatňujú sa na neho ustanovenia Obchodného zákonníka. Podnikateľ, vrátane samostatne zárobkovo činnej osoby (SZČO), ktorý nakupuje tovar v eshope "na IČO", nemá právo na odstúpenie od zmluvy podľa právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa.
3.4. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru alebo služby z ponuky elektronického obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný elektronickým systémom obchodu.
3.5. Zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom prostriedku diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a kupujúceho s využitím webového sídla, elektronickej pošty alebo telefónu.
3.6. Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru sa na účely týchto VOP rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o dielo alebo zmluva, ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.
- Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
4.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky obchodníka, ktorému zaslal návrh na jej uzatvorenie. Predmetom zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len "objednávka").
4.2. Po odoslaní objednávky bude zaslaná na e-mailovú adresu automaticky generovaná správa o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka (ďalej len "potvrdenie doručenia objednávky"). V prípade potreby je možné, že na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť zasielané všetky dodatočné informácie ohľadne jeho objednávky.
4.3. Potvrdenie o doručení objednávky obsahuje informácie o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka, ktorá nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
4.4. Následne bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho informácia, ktorá obsahuje oznámenie o tom, či objednávka kupujúceho bola akceptovaná (ďalej len "akceptácia objednávky"). Obsahom akceptácie objednávky sú názov a špecifikácia tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru, údaj o pravdepodobnej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o podmienkach, spôsobe cene a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia pre kupujúceho, ďalej údaje o obchodníkovi ako napríklad obchodné meno, sídlo, IČO a podobné. Oznámenie môže obsahovať aj iné potrebné údaje.
4.5. Uzatvorenie kúpnej zmluvy nastáva doručením akceptácie objednávky elektronickou alebo písomnou formou.
4.6. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
- a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
- b) o obchodnom mene a sídle obchodníka informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- c) o telefónnom čísle obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s obchodníkom, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- d) o adrese obchodníka, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
- f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka
- i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi podľa § 10 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- j) o povinnosti kupujúceho uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona a informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- k) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- l) o poučení o zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo obchodníkom podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo obchodník poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa obchodník zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
- o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka, - q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých obchodník vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa obchodník zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka, - u) o potrebných úkonoch na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
- v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka, o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka.
4.7. Pokiaľ obchodník nesplnil svoju informačnú povinnosť podľa bodu 4.6. písmena e) týchto obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
- Práva a povinnosti obchodníka
5.1. Obchodník je povinný:
- a) v prípade potvrdenia objednávky formou akceptácie je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite a zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
- b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
- c) zaslať potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako napríklad cez e-mail. Potvrdenie je povinný zaslať bezodkladne a musí obsahovať všetky podstatné informácie vrátane formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- d) najneskôr spolu s tovarom odovzdať kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a užívanie zakúpeného tovaru a tak isto ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.
5.2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim za dodaný tovar.
5.3. Ak v prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredania zásob, nie je schopný obchodník dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej týmito VOP alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou obchodníka ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy pre kupujúceho (storno objednávky). Odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo storno objednávky je možné zaslaním e-mailu kupujúcim. V prípade uhradenia kúpnej ceny kupujúcim alebo jej časti, je povinnosťou obchodníka vrátiť všetky platby a teda už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Pokiaľ nedôjde k prijatiu náhradného plnenia kupujúcim, ponúkané obchodníkom a ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade uhradenia kúpnej ceny kupujúcim alebo jej časti, je obchodník povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, kupujúcemu.
- Práva a povinnosti kupujúceho
6.1. Obchodník oboznámil kupujúceho o povinnosti zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.
6.2. Práva kupujúceho: Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
6.3. Povinnosti kupujúceho:
- a) zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu obchodníkovi v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru,
- b) prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný
- c) v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
- Dodacie a platobné podmienky
7.1. Pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu je uvedená obvyklá dostupnosť tovaru. Po doručení objednávky obchodník preverí dostupnosť tovaru a v prípade, že tovar nie je skladom, bude o tom bezodkladne informovať kupujúceho a dohodnú sa na ďalšom postupe.
7.2. Obchodník je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej zmluve inak. Pokiaľ si túto povinnosť obchodník nesplnil, môže ho kupujúci vyzvať, aby dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.
7.3. Obchodník je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
7.4. Zobrazenie tovaru na ľubovoľnej internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník nie je len ilustračné. Rozmery, váha a iné údaje o tovare, ktoré sa nachádzajú v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach obchodníka umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti o +- 4% z uvádzanej hodnoty.
7.5. Povinnosťou kupujúceho je prevziať tovar na dohodnutom mieste, podľa kúpnej zmluvy alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len "miesto"). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
7.6. Pokiaľ, obchodník dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu, je povinnosťou kupujúceho prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť prevzatie tovaru osobou splnomocnenou kupujúcim. Kupujúci je povinný podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny, o doručení a o odovzdaní tovaru. Povinnosťou tretej osoby splnomocnenej na prevzatie tovaru je predložiť obchodníkovi kópiu akceptácie objednávky. Okamihom doručenia tovaru kupujúcemu sa tovar považuje za dodaný. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
7.7. V prípade potreby opakovať dodanie tovaru z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste a v časovom rozsahu alebo ak kupujúci neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí časového rozsahu, bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady vo výške skutočných nákladov za vzniknutú škodu za pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto.
7.8. Povinnosťou kupujúceho je kontrola prijatej zásielky, obal tovaru a aj tovar, ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu obchodníka, napríklad kuriéra. Pokiaľ bude zistená vada tovaru, je povinnosťou zástupcu obchodníka umožniť kupujúcemu vyhotovenie záznamu o povahe a rozsahu vady tovaru, správnosť potvrdí zástupca obchodníka. S takto vyhotoveným záznamom, doručeným obchodníkovi môže kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle týchto VOP uplatniť reklamáciu vád tovaru u obchodníka alebo ním určenej osoby. Pokiaľ kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadami, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša obchodník.
7.9. Spôsoby úhrady kúpnej ceny za tovar, ako aj aktuálny cenník poplatkov, sú k dispozícii na internetovej stránke https://www.kurin.sk/doprava-a-platba/. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto informácie kedykoľvek upraviť.
- Kúpna cena
8.1. Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej zmluve medzi kupujúcim a obchodníkom je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V prípade ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, obchodník doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh obchodníka na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
8.2. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru alebo dobierkou v mieste dodania tovaru.
8.3. Povinnosťou kupujúceho je zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
8.4. Obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach.
8.5. Montáž, vynesenie tovaru a náklady s tým súvisiace nie sú zahrnuté v kúpnej cene a obchodník tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
- Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
9.1. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar.
9.2. Okamihom prevzatia tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme prechádza na neho nebezpečenstvo škody na tovare.
10.Reklamačný poriadok (VYTKNUTIE VADY VÝROBKU)
10.1. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“). Takýto právny vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru u obchodníka, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka). Pokiaľ v konkrétnom prípade nestanovuje záručný list výrobcu dotknutého výrobku inak, záručná doba (záruka za akosť tovaru) je 12 mesiacov od kúpy tovaru kupujúcim - podnikateľom.
10.2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
10.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od obchodníka. Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
10.4. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania resp. poskytnutia produktu. Avšak ihneď po zistení prejavení sa prvej vady, aby bolo možné posúdiť mechanizmus vzniku vady, prípadne jej včasné odstránenie ak je to možné. Produkt musí ihneď prestať používať.
10.5. Kupujúci je oprávnený vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí. Ak tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke len v prípade, ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia.
10.6. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru oprávnenému zástupcovi obchodníka spolu s dokladom o nadobudnutí, ktorý slúži ako záručný list, a pokiaľ možno s originálnym obalom tovaru. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.
10.7. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.
10.8. Kupujúci bol riadne oboznámený s podmienkami a spôsobom uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady pred uzavretím kúpnej zmluvy, pričom mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať tento Reklamačný poriadok.
10.9. Kupujúci je povinný dodržiavať stanovené podmienky ošetrovania a používania výrobku. Obchodník nezodpovedá za zmeny vlastností produktu, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho bežného opotrebenia, závislého od intenzity, alebo nesprávneho používania, alebo používania v rozpore s účelom na ktorý bol určený, nevhodnej či zanedbanej základnej údržby, mechanickým poškodením výrobku, či poškodenia hrubou silou, alebo nesprávneho zásahu zo strany kupujúceho, prípadne tretej osoby.
10.10. Spôsob uplatnenia reklamácie:
- právo na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady môže spotrebiteľ uplatniť, písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla spoločnosti: 86, 027 42 Podbiel, alebo elektronicky na e-mailovú adresu objednavky@kurin.sk
- Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady je kupujúci povinný vyplniť formulár na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady, v ktorom presne uvedie všetky požadované informácie, a doručiť ho spolu s tovarom obchodníkovi.
- Reklamačné konanie začína dňom doručenia vyplneného formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady alebo listu kupujúceho s popisom vady tovaru obchodníkovi.
10.11. Vybavenie reklamácie:
- Obchodník je povinný prijať tovar za prítomnosti osoby poverenej na vybavovanie reklamácií. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u obchodníka bez zbytočného odkladu.
- Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Dôvodom odmietnutia môže byť najmä prirodzené opotrebenie produktu závislé od intenzity používania, mechanické poškodenie produktu hrubou silou, poškodenie zapríčinené nešetrným zaobchádzaním, alebo použitím výrobku na iný ako určený účel. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
10.12. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady bude riešené individuálne v súlade s platným právnym poriadkom a k spokojnosti kupujúceho. Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady a poškodenia. Tieto vady je kupujúci povinný ihneď nahlásiť prepravcovi a následne obchodníkovi.
10.13. Zákonná záručná doba na všetok tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
10.14. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u obchodníka zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u obchodníka, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník.
10.15. Záruka sa nevzťahuje na:
- vady zapríčinené opotrebením pri bežnom používaní,
- vady zapríčinené nesprávnym použitím,
- vady zapríčinené nesprávnou (neodbornou) montážou,
- vady zapríčinené nesprávnym skladovaním.
10.16 Odporúčaný postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady:
- Prekonzultujte uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady s obchodníkom telefonicky a následne zašlite e-mailom (objednavky@kurin.sk) alebo písomne oznámenie o uplatnení reklamácie (napr. vyplnením formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady). Nezabudnite uviesť popis vady a vašu adresu.
- Reklamovaný tovar zašlite (nie na dobierku) na adresu sídla spoločnosti: 86, 027 42 Podbiel.
- Priložte kópiu dokladu o nadobudnutí tovaru, pri ktorom uplatňujete práva zo zodpovednosti za vady (záručný list), doklad o montáži, výpis z diagnostiky o nefunkčnosti dielu (pri elektrických dieloch), a protokol zo servisu o chybnom náhradnom diele (ak je k dispozícii).
10.17 Konanie na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady začína dňom, keď sú splnené tieto podmienky:
- doručenie vyplneného formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady alebo listu kupujúceho s popisom vady tovaru obchodníkovi.
- doručenie reklamovaného tovaru obchodníkovi.
- Osobné údaje a ich ochrana
11.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
11.2.Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
11.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Účet“ (https://www.kurin.sk/ucet/).
11.4. Obchodník týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) obchodník ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané obchodníkom v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
11.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ZnOOÚ, aby obchodník spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti obchodníka týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.
11.6. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
11.7. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
11.8. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto obchodných a reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
11.9. Kupujúci udeľuje obchodníkovi súhlas podľa bodu 11.5. týchto reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Obchodník po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim obchodníkovi.
11.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že obchodník mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
- svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
- účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim,
- že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
- že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
11.11. Obchodník vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Obchodník vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej obchodníkovi.
11.12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od obchodníka vyžadovať
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
- účel spracúvania osobných údajov,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä
- poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak obchodník získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, obchodník oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
- informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
- opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR.
11.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u obchodníka namietať voči:
- spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu osobných údajov uvedených v § 31na ZnOOÚ účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
- poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 31 ZnOOÚ na účely priameho marketingu.
11.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u obchodníka namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 31 ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, obchodník je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
11.15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u obchodníka kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu obchodníka, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať obchodníka o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom obchodník je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia obchodník informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 9.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov obchodník vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak obchodník na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
11.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
11.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie úradu na ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
11.18. Obchodník je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.
11.19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa ZnOOÚ obchodník bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.
11.20. Obchodník oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:
- Techium, s.r.o., Budatínska 3230/16A, 851 06 Bratislava- mestská časť Petržalka, IČO: 53 527 275, IČ DPH: SK2121390183, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, vložka 178172/B.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy
12.1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť odo dňa, keď zákazník alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme tovar.
12.2. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
Ak si zákazník želá uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí prostredníctvom e-mailu na adresu: objednavky@kurin.sk. Na uplatnenie tohto práva môže zákazník použiť aj formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý predávajúci poskytuje. Lehota na odstúpenie od zmluvy je považovaná za dodržanú, ak zákazník zašle oznámenie o odstúpení pred jej uplynutím.
12.3 Účinky odstúpenia od zmluvy
V prípade odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na doručenie tovaru. Ak si zákazník zvolil drahší spôsob doručenia než bežne ponúkaný najlacnejší spôsob, predávajúci vráti len náklady na najlacnejší spôsob doručenia. Vrátenie platby bude uskutočnené rovnakým spôsobom, akým zákazník platbu vykonal, pokiaľ zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom. Platby budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru.
12.4 Vrátenie tovaru
Zákazník je povinný zaslať tovar späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď uplatnil právo na odstúpenie od zmluvy. Tovar musí byť zaslaný na adresu: 86, 027 42 Podbiel. Lehota je považovaná za zachovanú, ak je tovar odoslaný pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Náklady na zaslanie tovaru späť znáša zákazník.
- 5 Zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru
Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vznikne v dôsledku jeho používania nad rámec potrebného na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Tovar musí byť vrátený v pôvodnom stave, nepoužitý, nepoškodený a, pokiaľ je to možné, v originálnom obale. V prípade poškodenia tovaru si predávajúci vyhradzuje právo požadovať náhradu nákladov na jeho opravu alebo znehodnotenie. Ak zákazník obdržal s tovarom darčeky, je povinný ich vrátiť spolu s tovarom. Neposkytnutie darčekov bude považované za bezdôvodné obohatenie, ktoré je zákazník povinný nahradiť finančne v hodnote darčeka.
- Výnimky z práva na odstúpenie od zmluvy
Zákazník nemá právo na odstúpenie od zmluvy v prípadoch uvedených v § 19 ods. 1 písmeno c) zákona č. 108/2024 Z.z., najmä ak ide o tovar vyrobený podľa špecifikácií zákazníka alebo prispôsobený jeho osobným potrebám.
13. Alternatívne riešenie sporov
1Nakupujúci má právo požiadať obchodníka o nápravu, v prípade ak má pocit, že obchodník porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak obchodník do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.
Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom a obchodníkom, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na úhradu nákladov.
14. Záverečné ustanovenia
14.1. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu
14.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
14.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
14.4. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
14.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 23.10.2022 naposledy boli aktualizované dňa 01.07.2024